" SOS,любов! "-18 ноември-за 6 път



" SOS,любов! "по мотиви от творчеството на Фредерик Бегбеде и през ноември в поредна театрална среща с варненската публика-18 ноември-19.00ч.- АРТ ЗОНА "НА ТЪМНО" (ул.Стефан Стамболов" 2)

МОНОСПЕКТАКЪЛ НА АКТЬОРА ПЛАМЕН ДИМИТРОВ

сценичен вариант Елица Матеева
видео (камера и монтаж) Нено Белчев
дефицит на оригинална музика Елица Матеева
движенческа партитура Стела Филипова
постановка Елица Матеева

в мултимедията участват: Стела Филипова, Сава Попов и Елица Матеева

Спектакълът е осъществен с подкрепата на Община Варна, "Варна - територия на творчеството", Сдружение за международен културен мениджмънт "Морско синьо", АРТ ЗОНА "НА ТЪМНО" .

   За автора: Фредерик Бегбеде (21 септември 1965 г.) произлиза от богата, буржоазна френска фамилия и прекарва детството си в замък. Възпитаник е на престижните лицеи Монтен и Луи-льо-Гран. По-късно изучава политически науки в Париж. Приключва своето образование с диплома по маркетинг в специализирано училище за журналистика и комуникации. Публикува първия си роман през 1990 г. „Мемоари на един откачен младеж” (Mémoires d’un jeune homme dérangé). В професионален план става член на рекламна агенция в Париж. Работи паралелно като литературен критик в големи френски списания (Elle, Paris Match, VSD, Voici) и в парижкия кабелен канал Paris Première.
През 1994-а издава втория си роман „Почивка в кома” (Vacances dans le coma). Същата година създава литературната награда le prix de Flore (наградата Флор) по името на известно кафене. С нея се удостояват известни съвременни франкофонски писатели. Сред отличените са Мишел Уелбек (1996 г.) и Амели Нотомб (2007 г.). През 1997 г. романът „Любовта трае три години”завършва цикъла за героя Марк Мароние (Marc Marronnier). Бегбеде прави своя режисьорски дебют в киното през 2011г с екранизация на романа "Любовта трае три години" през 2011 г.  През 2012 излиза сборникът с новели „Разкази под екстази”. „9.99 лв.” е продаден в повече от 380 000 екземпляра по света.

"Sos, любов!" участват автори от различни сфери на изкуството (визуални изкуства-Нено Белчев, театър-Пламен Димитров, танцово изкуство-Стела Филипова и Сава Попов.) Поставих задачи на хореограф и на видеоартист: заснехме под формата на клипове танцова партитура, с която да обогатим езика на спектакъла. Най-сложната част от работата ми с текста бе: изработването на общ код-минималистичен жест, интегриран към действието на актьора. С актьора Пламен Димитров установихме единомислие-подходът към цикличността наречена от нас "първа, втора и трета година на любовното чувство", трябваше да се разгърне като обсесивен синдром. Как се играе обсесия, в която централният персонаж е писател? Писателите сякаш живеят повече в света на фантазиите си, отколкото в света на реалното? Трябваше да открием език, коментиращ цикличността в битието. Организирахме си кратък лекторски курс, свързан с творчеството на Пина Бауш, която трансформира жестовете в специален наратив. Разбрахме, че трябва да преработим обикновени битови движения в знак. Търсихме версии на жеста "пиша", "откривам", "виждам", "мълча", "обичам"... Чрез минималистични телесни жестове-знаци, изследвахме цикличността на любовния дискурс.С движение, слово, мултимедия катализираме цикличността на любовното чувство, защото въпреки, че живеем в общество на самотници има надежда за любовта."
- Елица Матеева

"Първо е ред на годината на страстта. После на годината на нежността, накрая настъпва годината на скуката.
Първата година човек казва: "Ако ме напуснеш, ще се убия." Втората година шепне: "Ако ме напуснеш, ще страдам много, но....ще ми мине". А на третата казва: "Ако ме напуснеш, ще изстудя шампанското".
Никой не си дава труда да ви предупреди, че любовта трае три години! Три години! Първата година се купуват мебели, втората се разместват мебели, на третата се делят мебели." Фредерик Бегбеде из "ЛЮБОВТА ТРАЕ ТРИ ГОДИНИ"


БИЛЕТИ В АРТ ЗОНА НА ТЪМНО- 7 лева и 5 лева (за ученици, студенти и пенсионери)

ПП. Проектът се отчете пред донора. Донорът не откри пропуски по отделните части на проекта. Оттук обаче възниква един въпрос: след като имаме добър и качествен продукт, който може да се мултиплицира в повече от 5 представления, зрителите искат да го гледат, а авторите му не са държавна институция( държавният бюджет все пак олекотява живота на един арт проект), не следва ли донорът да направи всичко възможно, за да задържи един качествен проект в динамика- не трябва ли в тази област да се развие стратегия за живота на подобни проекти? До този момент донорът не ми е предлагал сътрудничество в тази посока, което ме подтиква да си мисля, че донорът може би не се вълнува от смисъла на независимите театрални форми (независими не от пари:), а от държавната сцена. 6 тото представление се осъществява с подкрепа на приятел-адвокат, пожелал анонимност. Благодаря му! През декември проектът се замразява до 2014 г, в очакване на по-добри дни.


снимки: РАДОСТИНА ВЪЛЧАНОВА, СЛАВ НЕДЕЛЧЕВ

Популярни публикации