ФОТО ИЗЛОЖБА НА ЕЛИЦА МАТЕЕВА - BACKSTAGE като на кино

 


                                                                                  

                                      BACKSTAGE като на кино 

       Пропътувах стотици километри, за да ги гледам, а снимките бяха между другото, просто шега, опитване, лично гмурване в съществото на актрисата-актьора. Не съм професионален фотограф, а и никога няма да бъда поради две извинителни причини-очарователно треперене на ръцете и влошаване на зрението. Въпреки, че съм наясно с ISO-то, с ръчния режим, с фокусното разстояние и други знакови компоненти, които определят качествата на професионалиста-фотограф, не искам да съм професионалист, ще ми е скучно, досадно. Ако ситуацията с очите се превърне в проблем, намерила съм му цаката-като в един филм с Уди Алън-неговият герой въпреки липсата на зрение засне филм-шантаво, без логика, а критиката го обяви за шедьовър. Не се нуждая да ме оценяват критици, защото съм критик по образование и следователно съм с връзки, а може и да съм вече шедьовър!

 

  Репетицията като процес е свещенодействие, тя винаги ме е подтиквала да настръхвам и  да се радвам, ако всички заедно сме се променили след подобна среща. Благодарна съм, че някога съм била удавник в този процес, ето защо, когато започнах да размишлявам върху идеята да събера на едно място част от актрисите, които са ми подарили любов-от сцената или пък в семплата обикновеност на делничното общуване, между кафето и цигарата, някак си „просто така“, просто така се появи и заглавието на тази скромна колекция от минути „BACKSTAGE като на кино”, заради една фотография с Мартина Апостолова-случайна фотография, както всичко в живота ми до тук.

А защо като на кино? Може би заради романтичната възбуда, когато се завръщам към тези моменти в гримьорните на театър „Азарян“- НДК, Театър 199, Градска художествена галерия „Борис Георгиев“- Варна.

   Да си в гримьорна с актриси от Златния клас на Крикор Азарян е опасно, но очарователно преживяване. Тук усещаш с всеки атом на тялото си пожара, силата, енергията, страстта, с която те се отнасят към словото на Валери Петров. Крия се зад закачалките или открехната врата, за да уловя в кадър Лилия Маравиля, Касиел Ноа Ашер, Красимира Кузманова - Кокран, Стефка Янорова. Има кадри, в които съм изпитвала страх от близостта ни, а в други – там е топло, нежно, там е копнеж.

 

  Не си спомням кога за първи път се осмелих да пиша на Ива Тодорова. Може би е било месец след гостуването й във Варна с „Приятно ми е, Ива!“

Нейната искреност и лекота от сцената ме озари в труден период, когато бях на кръстопът, а аз винаги съм на кръстопът, защото в мислите си отдавна съм напуснала мястото на обичайното ми пребиваване. После общуването се превърна в част от един детски проект и така до Коледа на 2021. Най-хубавата Коледа - Коледата на колела между София и Варна и спектакъла й „Ива е онлайн“- едно от най-съкровените ми преживявания, което ме вдъхнови да направя нещо за себе си и със себе си в последната третина от битието ми тук. А то е твърде семпло: да се радвам на живота и да обичам!

 

  В една от най-красивите септемврийски вечери в София, когато улиците нашепват мечти, прибирайки се от спектакъла „Нощта на покера“ реших, че повече не бих искала нищо да спестявам: когато съм тъжна ще бъда тъжна, а когато обичам някого-да го обичам без да изисквам, да го правя така, както живеят птичките. Точно в тази вечер пожелах да събера в кадър сюрреалистичните мигове от BACKSTAGE, в които всички сме част от магията ТЕАТЪР, но като на кино!

  Подарявам ти 26 фрагмента от минутите преди спектакъла, минутите, в които актьорът е между два свята - на прага на рая.

Подаравям ти тези скромни фото опити с участието на: Касиел Ноа Ашер, Лилия Маравиля, Стефка  Янорова, Красимира Кузманова – Кокран, Ива Тодорова, Мартина Апостолова, Ели Колева, Йордан Ръсин, Теодор Каракачанов, Кристиян Негалов.

С благодарност към колегата Елвира Георгиева-худ.ръководител на школа по фотография „Позитив“- ОДК - Варна и моите ученици: Симона Николова, Радина Романова и Божана Станева. Благодаря на всички, които ми се довериха, за да ги има тези фото опити.

С уважение: Елица Матеева

20 март , 17.00 ч. Bookstore, улица „Преслав“ 12,

  Закриване на изложбата - 27.март, по повод МЕЖДУНАРОДНИЯ ДЕН НА ТЕАТЪРА – специална прожекция на филма-дело на децата от кино школа „Братя Люмиер“ към ОДК-Варна с худ. ръководител Елица Матеева,

„ПРИЯТНО НИ Е С… ИВА!“

Филм с участието на актрисата Ива Тодорова и деца от кино школата.

17.00 ч. Bookstore, улица „Преслав“ 12,

 


Популярни публикации