кино: “Клип” – sex on max
кино: “Клип” – sex on max
„Какво обичаш?
„Обичам да го приемам...”
„Клип” е невероятен филм! Невероятен до бруталност! В него сексът е в изобилие. Сексът е между тийнейджъри. Така го правят, че след това се чувстваш „оправен” с година напред! И не мислиш за секс. „Клип” е рядко екстатично откровение. Оголено, разпорващо вътрешността на зрителя. Иска ти се да затвориш очи, но гледаш, „приемаш” всяка сцена като порно, което си пускаш, когато няма изход.
„Клип” е изживяване – шокова терапия. Режисьорката, Майя Милош, е направила от този нискобюджетен филм – шедьовър. Преди години руският „Всички ще умрат, но аз ще остана” ме „шамароса” с действителността на тамошните тийнейджъри. Сръбският обаче ме прегази. Мина като танк през мозъка ми и вероятно ако съм завършила подобаващо този текст, то е защото съм се нагледала на много киноексцесии по света, но не и у нас. У нас никой не може да направи филм като „Клип”, защото за да посегнеш по този начин към темата: в какви свине ни е превърнал животът, трябва да си максимално честен. Откровен на предела на силите!
„Майната на Америка! Майнта на ФЕЙСБУК! Косово е в Сърбия!”
Проблемите на съвременното сръбско общество не се различават от тези на българското. И в двете властва с пищен размах турбо-фолкът. Той промива като кокаин мозъка на населението до такава степен, че то е изпаднало в зависимост от него. Турбо-фолкът в Сърбия е идея по-страшен от този в България. Той е спасителният остров за Ясна и нейните съученички, а сексът е нещо като черешката на тортата. Черешка, но с червейче.
Ясна не е глупаво момиче, дори някак си ми е симпатично със своята привързаност към Джоле. Но тези деца, тези преждевременно състарили се тийнейджъри, са толкова примитивни в желанията си. Тяхното дори не е желание, а инстинкт. Инстинкт, в който техническите постижения като интернет, мобилните телефони, са нещо като пенкилер его-артикулация. Малките се документират с клипчета, в които позират като евтини проститутки, записват своето чифтосване и с факта на акта демонстрират себе си. Колко трае удоволствието, че си жив? Колкото едно „приемане” на пенис, което по времетраене си е вид клип. Ясна и Джоле, тези турбо-фолк Ромео и Жулиета, нямат своите Монтеки и Капулети, затрудняващи живота им. Ясна и Джоле са едновременно и Монтеки и Капулети - врагът е в самите тях.
Исидора Симионович (в ролята на Ясна), телесно наподобява Весела Казакова, но в това крехко сръбско момиче съществува неподправен хищнически усет към ролята. Тя изсмуква тотално своя персонаж. Симионович е зомби-терминатор и единствено под сенките на очите й откриваш, че да се живее в тази скапана страна е „непосилна лекота” и събитийна агония едновременно.
Като капак на пристрастията ми към „Клип”, новият руски цензор на киното Иван Демидов (зам.- министър на културата ) забрани разпространението му в Русия. И този филм като „Ну, погоди”, „Агент 007”, приключенията на Чебурашка, действа упадъчно на съвременните русначета. След като на една от двете закрити прожекции управникът видял как зрителите бягат от залата, решил, че лентата на талантливата Майя Милош, трябва да се забрани. И по време на прожекцията му в рамките на МФФ „Любовта е лудост” имаше публика, напускаща салона, което всъщност е страхотно. Как пък този Демидов не е разбрал, че да НАПУСНЕШ е най-искрената реакция срещу битието. Да станеш и да не искаш да гледаш нещо, което те възмущава и те заобикаля е нормално и слава Богу, че ни се случва. Напускането е отказ да бъдеш част от този кошмар, то е вид неприемане на действителността. Ето защо „Клип” е повече от качествен филм, той е изключително полезен. Съвременните продукции, посветени на тийн поколението в сравнение с него, са като пансион за благородни девици. И ако аз бях министър на културата или образованието щях да организирам колективни посещения за тийнейджъри, с онази цел, която преобърна героя от книгата „Портокал с часовников механизъм” на Антъни Бърджис.
Все пак работата на Майя Милош бе оценена. Филмът й получи призът „Горчива чаша” на факултета по журналистика на Софийския университет „Св.Климент Охридски” - МФФ „Любовта е лудост” (2012). Носител е и на призове от МФФ в Ротердам – 2012, МФФ в Трансилвания (Клуж)-2012 и от фестивала в Брюксел. Донесе и награда за най-добра актриса на Исидора Симионович от МФФ във Вилнюс-2012.
„Майната на Америка! Майнта на ФЕЙСБУК! Косово е в Сърбия!”
Проблемите на съвременното сръбско общество не се различават от тези на българското. И в двете властва с пищен размах турбо-фолкът. Той промива като кокаин мозъка на населението до такава степен, че то е изпаднало в зависимост от него. Турбо-фолкът в Сърбия е идея по-страшен от този в България. Той е спасителният остров за Ясна и нейните съученички, а сексът е нещо като черешката на тортата. Черешка, но с червейче.
Ясна не е глупаво момиче, дори някак си ми е симпатично със своята привързаност
Проблемите на съвременното сръбско общество не се различават от тези на българското. И в двете властва с пищен размах турбо-фолкът. Той промива като кокаин мозъка на населението до такава степен, че то е изпаднало в зависимост от него. Турбо-фолкът в Сърбия е идея по-страшен от този в България. Той е спасителният остров за Ясна и нейните съученички, а сексът е нещо като черешката на тортата. Черешка, но с червейче.
Ясна не е глупаво момиче, дори някак си ми е симпатично със своята привързаност