събота, 10 май 2014 г.

На 17 май от 19.00 в АРТ "НА ТЪМНО" - ЗОНА в рамките на МАЙСКИЯ САЛОН НА ИЗКУСТВАТА -2014-„SOS,ЛЮБОВ!”

На 17 май от 19.00 в АРТ "НА ТЪМНО" - ЗОНА в рамките на МАЙСКИЯ САЛОН НА ИЗКУСТВАТА -2014


ПЛАМЕН ДИМИТРОВ в
„SOS,ЛЮБОВ!”
по мотиви от творчеството на Фредерик Бегбеде

сценичен вариант: Елица Матеева
видео (камера и монтаж): Нено Белчев
дефицит на оригинална музика: Елица Матеева
движенческа партитура: Стела Филипова
постановка: Елица Матеева

и с участието на: Стела Филипова, Сава Попов и Елица Матеева

Спектакълът е осъществен с подкрепата на Община Варна, "Варна - територия на творчеството",
Сдружение за международен културен мениджмънт "Морско синьо", АРТ ЗОНА "НА ТЪМНО" .
(ïîðàäè ìèíèìàëíèÿ áðîé ìåñòà, èìàòå âúçìîæíîñò çà êîíòàêò ñ åêèïà íà òåë.0887 93 30 47, çà äà çàÿâèòå ñâîåòî ïðèñúñòâèå.)


"Нашето поколение е твърде повъхрностно за брака. Женим се, все едно прескачаме до „Макдоналдс”. По-късно грабваме дистанционното и сменяме канала. Как искате да прекарате цял живот в една непрекъсната смяна на каналите?" Фредерик Бегбеде


Фредерик Бегбеде (21 септември 1965 г.) произлиза от богата, буржоазна френска фамилия и прекарва детството си в замък. Възпитаник е на престижните лицеи „Монтен” и „Луи-льо-Гран”. По-късно изучава политически науки в Париж. Приключва своето образование с диплома по маркетинг в специализирано училище за журналистика и комуникации. Публикува първия си роман през 1990 г. „Мемоари на един откачен младеж” (Mémoires d’un jeune homme dérangé). В професионален план става член на рекламна агенция в Париж. Работи паралелно като литературен критик в големи френски списания (Elle, Paris Match, VSD, Voici) и в парижкия кабелен канал Paris Première.
През 1994-а издава втория си роман „Почивка в кома” (Vacances dans le coma). Същата година създава литературната награда le prix de Flore (наградата Флор) на името на известно кафене. С нея се удостояват известни съвременни франкофонски писатели. Сред отличените са Мишел Уелбек (1996 г.) и Амели Нотомб (2007 г.). През 1997 г. романът „Любовта трае три години” завършва цикъла за героя Марк Мароние (Marc Marronnier). Бегбеде прави своя режисьорски дебют в киното през 2011г. с екранизация на романа "Любовта трае три години" през 2011 г. През 2012 излиза сборникът с новели „Разкази под екстази”. „9.99 лв.” е продаден в повече от 380 000 екземпляра по света.


"Първо е ред на годината на страстта. После на годината на нежността, накрая настъпва годината на скуката.
Първата година човек казва: "Ако ме напуснеш, ще се убия." Втората година шепне: "Ако ме напуснеш, ще страдам много, но....ще ми мине". А на третата казва: "Ако ме напуснеш, ще изстудя шампанското".
Никой не си дава труда да ви предупреди, че любовта трае три години! Три години! Първата година се купуват мебели, втората се разместват мебели, на третата се делят мебели." Фредерик Бегбеде




"Здравейте, аз не съм авторът, пожелавам ви приятен сеанс! Първо, няколко важни обстоятелства: харесвам прозата на Фредерик Бегбеде, харесвам френската литература, кино, философия, заради изтънчеността, витиеватостта на изказа и типичното за френския натюрел „бъбриво изхвърляне в пространството на мисли за живота”. Бъбривостта ми е присъща, слабостта ми към думите е по-силна от практическия опит.
Хрумна ми да адаптирам прозата на Бегбеде за сцена случайно, през февруари 2013, докато пътувах от Варна за Русе... Преодолявах времето и разстоянието с Бегбеде, с кризата на средната му възраст, в която постепенно навлизам и аз. Прелиствах за пореден път романа му "Любовта трае три години" и си казах: време е за любовна равносметка, така или иначе и за мен "любовта е изгубена битка".
Скоро сценарият бе готов, отправих покана към актьор (Пламен Димитров), който има усет към подобна литература, написах проект, за да осъществя финансово идеята си...и...ето,че сте вече част от сеанса ни, посветен на любовта, брака, развода и други зависимости.
В "SOS, любов!" участват творци от различни сфери на изкуството (визуални изкуства - Нено Белчев, театър - Пламен Димитров, танцово изкуство - Стела Филипова и Сава Попов.) Поставих задачи на хореограф и на видеоартист: заснехме под формата на клипове танцова партитура, с която да обогатим езика на спектакъла. Най-сложната част от работата ми с текста бе изработването на общ код – минималистичен жест, интегриран към действието на актьора. С актьора Пламен Димитров установихме единомислие - подходът към цикличността, наречена от нас "първа, втора и трета година на любовното чувство", трябваше да се разгърне като обсесивен синдром. Как се играе обсесия, в която централният персонаж е писател? Писателите сякаш живеят повече в света на фантазиите си, отколкото в света на реалното? Трябваше да открием език, коментиращ цикличността в битието. Организирахме си кратък лекторски курс, свързан с творчеството на Пина Бауш, която трансформира жестовете в специален наратив. Разбрахме, че трябва да преработим обикновени битови движения в знак. Търсихме версии на жеста "пиша", "откривам", "виждам", "мълча", "обичам"... Чрез минималистични телесни жестове-знаци изследвахме цикличността на любовния дискурс. С движение, слово, мултимедия катализираме цикличността на любовното чувство, защото въпреки че живеем в общество на самотници, все още има надежда за любовта!

Елица Матеева


"Самотата се е превърнала в срамна болест. В наши дни Декарт не би написал: "Мисля, следователно съществувам." Би казал: "Сам съм, следователно мисля." Никой не иска да бъде сам, защото му остава прекалено много време за мислене. А колкото повече мислиш, толкова по-умен ставаш и следователно по-тъжен. Има една добра новина: от нещастието се отслабва. Депресия за отслабване. Разведете се, влюбете се в някой, който не ви обича, живейте сам с тъгата си от сутрин до вечер. Тлъстините ви скоро ще се стопят като сняг на слънце." Фредерик Бегбеде




Пламен Димитров е роден на 15 януари 1960 година в гр. Плевен. Завършва ВИТИЗ "Кр. Сарафов" през 1985 година в класа на проф. Енчо Халачев.
Работил е в ДТ "Апостол Карамитев" гр. Димитровград; ДТ - Ловеч, ДТ - Враца; ДТ "Иван Радоев" - Плевен. Бил е директор на Плевенския драматичен театър и на ДТ "Стоян Бъчваров" - Варна. Играл в над 50 роли като: Троил - "Троил и Кресида" - Шекспир, Подкальосин - "Женитба" - Гогол, Тригорин - "Чайка" - Чехов, реж. Боян Иванов,Чернишевски - "Какво да се прави" - Чернишевски, реж. Боян Иванов. В ДТ "Стоян Бъчваров" - Варна участва в спектаклите : "Роберто Зуко", реж. Боян Иванов, "Мяра за мяра", реж. К. Спасов, "Часът, в който не знаехме нищо един за друг", реж. Боян Иванов,"Крум" от Ханох Левин, реж. Явор Гърдев, Алилуя в "Зойкина квартира" от Михаил Булгаков, реж. Десислава Боева , Никифорос в "Български работи" по летописа на Балчо Нейков, авторски спектакъл на Пламен Марков; участва в „Силикон” - авторски спектакъл на Боян Иванов; Монтеки в „Ромео и Жулиета” от Уилям Шекспир, реж. Десислава Боева; Флипот в „Тартюф” по Жан-Батист Молиер, реж. Стоян Радев – Ге. К., Октавий в „Калигула” от Албер Камю, реж. Явор Гърдев, Ленокс в „Макбет” от Хайнер Мюлер по Шекспир, реж. Крис Шарков и др. През сезон 2013-2014 участва в най-новите спектакли от репертоара на ДТ "Стоян Бъчваров"- "Канкун" от Жорди Галсеран, реж. Стилиян Петров и "Ревизор" от Гогол, реж. Пламен Марков.