HAPPY END – по-добре щастлив край, отколкото щастие безкрай
HAPPY END – по-добре щастлив край, отколкото щастие безкрай
"Щастлив край" на Михаел Ханеке е саркастичен калейдоскоп на всички заглавия от творчеството на австрийския режисьор.
http://kinoto.bg/bg/articles/filmi/happy-end-po-dobre-shtastliv-kray-otkolkoto-shtastie-bezkray

Критикът от The Guardian Питър Бредшоу, определя филма на Ханеке като „сатанинска сапунена опера“. Сред съвкупността от малчаливи епизоди, които са характерност за филма има няколко, които завинаги зрителят ще запомни: Пиер в караоке бар изпълнява «Chandelier» на Сиа, хореографията подсказва безсилието на депресирания буржоа. Друг, запомнящ се епизод е появата на чернокожи от Нигерия на специалния сватбен обяд на Анн Лоран и разбира се финалът на филма: Жорж Лоран моли малката Ева да го остави без надзор, докато вълните покрият тялото му, уви Анн и Тома успяват да разкрият конспирацията му.
След филма "Любов", Ханеке започва да пише сценарий с работно заглавие Флашмоб за въздействието на социалните мрежи и интернет върху обществото. По-късно изоставя този проект, но все пак в Щастлив край носи съхранена линия от първите намерения на режисьора, защото голяма част от отношенията между персонажите в Щастлив финал търпят развитие именно и благодарение на този вид комуникация.
Ханеке почти 20 години снима Изабел Юпер във филмите си, която пък харесва неговото отношение към света на хората: „Той е безжалостен, лишен от сантимент, но не го възприемайте като студен грубиянин. Във фамилия Лоран битува приглушено насилие, което се захранва от взаимността на членовете й.“- споделя Юпер.

Линията с бежанците присъстващи на сватбата на Ан ни напомня освен за филма „Скрито“ и за „Код неизвестен“на Ханаке, а наличието на толкова много препратки към предишни творби на режисьора сякаш ни подтиква към мисълта, че той е заснел личния си „Осем и половина“. Разбира се филмът ще зарадва публиката с артистични нагласи и тънък усет към киното, а за познавачите на Ханеке Щастлив край може би няма да е черешката на тортата, но при всички случаи ще е сладостен деликатес за небцето на душата и за сърцето. Толстой беше написал, че : „Всички щастливи семейства си приличат, всяко нещастно семейство е нещастно посвоему“, а когато семейството е богато отвореният край на битието му ... е единственият възможен финал.
„Щастлив край” е част от програмата на София Филм Фест в партньорство с „Euro Films“. Във Варна зрителите ще могат да го видят в рамките на форума на 19 МАРТ от 18.00 ч., зала 2 („Европа“).
На вашето внимание предлагаме пълната програма на София филм фест Варна - Фестивален и конгресен център.
16 МАРТ (петък) ОТКРИВАНЕ 19:00 | ЗАЛА 1
Официално откриване "София филм фест" Варна 2018 | Квадратът
Швеция-Германия, 2017, 150 мин, цветен
Реж. Рубен Йостлунд
17 МАРТ (събота) | ЗАЛА 1
15:30 | “ПРИЗРАЧНА ЗАПЛАХА”
Реж. Пол Томас Андерсън
САЩ, 2017, 130 мин, цветен
18:00 | Проектът Флорида | София Филм Фест във Варна
Реж. Шон Бейкър
САЩ, 2017, 112 мин, цветен